ME
NU

Een plek waar creativiteit en ontspanning samenkomen is een plek naar mijn hart. ‘Keramiek aan Zee’ is zo’n gloednieuwe zaak in het wondermooie De Haan. FlowBuro maakte de huisstijl én visuals op maat voor Dominique.

Een creatieve onderneemster met een duidelijke visie.

Als ervaren floriste droomde Dominique van een studio waar ook jij in fijn gezelschap geïnspireerd wordt om te gaan creëren. In een huiselijke sfeer, waar je zowel met je vriendinnen als met je kindjes terecht kan. Ze startte ‘Keramiek aan Zee’ omringd door familie en dat voel je! Dochter Lore en schoondochter Zuzanna – beide actief in de interieursector – staan mee klaar om je een heerlijke tijd te bezorgen.

Aan FlowBuro werd gevraagd om een huisstijl voor dit concept te ontwikkelen, inclusief social media templates. Met het openingsweekend reeds gepland en de grootste interieur werken al achter de rug was een duidelijke branding snel nodig om de nodige reclame te kunnen beginnen maken. Een huisstijl ontwikkelen op anderhalve week? Kunnen we!

De creatie van het merk KAZ.

Voor de inrichting waren al een aantal keuzes gemaakt. Dus toen het team tot bij mij kwam voor een branding, besloten we samen om de accentkleuren in het interieur als basis te gebruiken voor de nieuwe look. Het moodboard – aangeleverd door Dominique als basis – stond vol fijne fonts en zachte tinten. Daarop gebaseerd maakte ik twee voorstellen, eentje volledig in lijn met het moodboard en een ander net helemaal anders. Soms is het fijn om een totaal andere visie uitgewerkt te zien tot een concreet voorbeeld. En ja hoor, de ‘bold’ versie werd het! Zelfs het langere ‘Keramiek aan Zee’ werd – beetje stout van me – verkort tot ‘KAZ’. Want met een zaak gelegen aan zee, trek je sowieso ook anderstalige toeristen aan, die met minder goed weer massaal op zoek gaan naar een leuke binnenactiviteit.

KAZ kreeg niet enkel een logo en de nodige afgeleiden, maar ook een overzichtelijk branding document met alle richtlijnen. Handig voor wanneer hun developer aan de slag gaat met kassasystemen en dergelijke!

Daar bleef het niet bij. Met een hele set templates kon KAZ meteen aan de slag met het communiceren op Instagram. Raam- en interieurstickers werden gedrukt en flyers geprint. Samen met de sfeerbeelden van Sacha Kleinblatt een mooi geheel, klaar om de eerste gasten te ontvangen.

Zo werkt het bij Keramiek aan Zee.

  1. Je reserveert je plekje via de website.
  2. Je kiest je favoriete keramiekstuk.
  3. Speel met kleuren en vormen en maak er je eigen kunstwerk van. Samen met een lekker hapje en drankje uiteraard
  4. KAZ zorgt voor een mooie afwerking en glazuurt en bakt jouw realisatie.
  5. Een paar dagen later kom je jouw werk ophalen.

Ook aan zee en zin in een creatieve uitstap? Volg hen alvast op Instagram en geniet binnenkort van een gezellige workshop. Ik weet alvast waar ik binnenkort langsga!

Nood aan een nieuwe look voor je onderneming? Doe zoals KAZ en kies voor een huisstijl én visuals, dan zit die look op je socials ook meteen goed.

nieuwste artikels in je inbox?

get on the list

Maar heel af en toe de mooiste e-mail met tips voor je website, je marketing en meer flow in je verhaal.  

Voor niet zomaar weer een nieuwsbrief, ah nee!

Wat denk je, toch maar inschrijven dan?

get on the list